keskiviikko 8. kesäkuuta 2016

Alkuviikon muistiinpanoja

Maanantaina piti ihan ääneen ihmetellä Iikosken poluilla, että ollaanko tässä oikeasti työmaalla? Hivenen se tuntui merkilliseltä ajatukselta. Avokonttorissa oli hyvä tuuletus, vähän liiankin hyvä. Nimittäin poluilla tarkeni juuri ja juuri talviajohousuilla ja neljällä kerroksella paitoja plus päällikerros. Holotna oli totisesti!

Se pitää sanoa, että työergonomiassa ei ollut juuri puutteita vaikka istumatyötä tuli tehtyäkin. Työtehtävätkin olivat sopivan vaihtelevaa sorttia. Päivän lounaskattaus oli ehkä hivenen ohuenlainen, mutta niinhän sitä sanotaan, että vähemmän ja useammin on aika hyvä sapluuna kuin kertajysäytys? Ei kannata ajaa itteänsä Ölkyn Ähkäsyyn, kirjaimellisesti! Maanantain saldoksi kertyi reilun 7h päivä maastossa, josta ajoa n.3,5h/42km.




Värikallion katselulavan purku oli tässä käynnissä. Miehet hinasivat pitkän lavan tiistaina veneellä pois ja uusi tuodaan aikanaan helikopterilla asennettavaksi.





Tiistaina oli jo huomattavasti selkeämpi ja lämpimämpi keli. Punteilla tarkeni, eikä kypäränkään alla tarvinnut hiihtolakkia. Vaihtelevaa pilvisyyttä ja aika tyyntä.

Istumatyöläisille kun painotetaan sitä, että taukojumppa on tärkeä homma, niin päätin ottaa tunnin jumpat Kokalmuksen pohjoispuolen rantasuolla. Talvella kelkalla paikalle ajetut pitkoslankut olivat nimittäin hujan hajan tulvaveden liikuttelemina. No, eivät ole enää.

Lankut hujan hajan...

Hivenen paremmin järjestyksessä...

 



Pientä takapakkia tuli kalustopuolelle: etujarrukahva otti osumaa, kun laskin pyörän varomattomasti kyljelleen varvikkoon. Kahva kolahti johonkin ja repsotti sen jälkeen suoraan eteenpäin. Kahvan perusasento ei enää pysy kohdillaan, kun kahvan etäisyyteen vaikuttava pienen pieni sokka hävisi jonnekin Hossan rantakuntan uumeniin. Sähkömiehenteippivirityksillä jatketaan toistaiseksi...päivän mitaksi tuli 8,5h maastossa, josta ajoa 3h 45min ja 44km. Kesämies on siis päässyt ajamaankin, vaikka työ sisältää paljon muutakin. Tänään oli hyvä pitää toimistopäivää vesisateen ropistessa Karhuntassun katolle väliin ravakastikin. Huomisesta ei vielä tiedä mille alkaa. Kuvia ja muistiinpanojakin kun on hyvä purkaa talteen. Ajokunnosta saa pitää huolta tässä hommassa, nyt tuli 2 ajopäivää, kaksi vapaata ja kaksi ajopäivää ja ajotunteja lähemmäs 14h, kilometrien näyttäessä 154 ajokilometriä. Vapaa-ajalla saa keskittyä huoltohommiin ja palautumiseen. Seuran yhteismatka Pirkan Pyöräilyyn tulevana sunnuntaina jäi osaltani tällä kertaa. Reilun 1400km:n matkustus la-su ja siinä välissä 134km ajaminen olisi ollut liian kova pala purtavaksi seuraavan viikon alussa.

Vihreätä kultaa?














Tänään piirtyivät karttapohjille jo ensimmäiset koevedokset reittihahmotelmien muodossa. Hossa tulee tarjoamaan parastaan...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti